Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vittorio
    Classic
    • 2005
    • 33

    Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...

    Oderwac i podkleic na bardzo dobrej nowej tasmie dwustronnej. Mozna tez kupic nowa listwe (tylko one sa chyba w kompletach) i bedzie po klopocie k
    www.octaviaclub.cz - czech skoda octavia club :-)
  • Kmab
    Rider
    • 2005
    • 269

    #2
    Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...

    Zaczął mi wariować migacz, raz miga, raz nie. Pewnie coś z przerywaczem, sobie pomyślałem :idea: .
    Zadzwoniłem do znajomego majstra by potwierdzić przypuszczenie. On mi na to, że Octavianki tak mają i że często się to zdarza. Pomaga wymiana włącznika świateł awaryjnych - coś się z nim kaszani.

    Przy tej okazji sobie pomyślałem tak a propos tego zdania "Octavianki tak mają", że jest pare felerów, które faktycznie są typowe dla Octavianki i warto byłoby je podsumować.
    Może by zrobić głosowanie na najpopularniejsze bugi :idea: :?:

    Ja bym typował według mojej i według tego co czytałem

    - łożyska
    - pękające przednie szyby
    - przepływomierze
    - włączniki awaryjnego
    - zapalanie na ciepło

    Oczywiście pewnie będą wariacje w zależności od roku auta i modelu. Pewnie w nowszych będą jeszcze sprzęgła na liście
    Kto da więcej? :hammer
    Może jakaś mała ankietka?
    Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Mojej Octavii to nie dotyczy. :twisted:
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Re: Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...

        Zamieszczone przez Kmab
        Zaczął mi wariować migacz, raz miga, raz nie. Pewnie coś z przerywaczem, sobie pomyślałem :idea: .
        Zadzwoniłem do znajomego majstra by potwierdzić przypuszczenie. On mi na to, że Octavianki tak mają i że często się to zdarza. Pomaga wymiana włącznika świateł awaryjnych - coś się z nim kaszani.
        Przeciez pod wlacznikiem jest przerywacz. :roll: I to on napewno padl. Po co wymieniac caly wlacznik?

        Do listy mozna dodac jeszcze gumy stabilizatora i ten "szum" turbiny.
        Zapalanie na cieplo to przypadlosc niektorych ASV.
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • karolz
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2004
          • 823

          #5
          Purchawa,
          Do listy mozna dodac jeszcze gumy stabilizatora i ten "szum" turbiny.
          no i xenony - podobno po moich bojach w ASO pojawilo sie kilka octavek z tym problemem ...
          NajtFukinPatrol North-West

          Komentarz

          • MarcinJ
            Drive
            • 2005
            • 84

            #6
            Przeciez pod wlacznikiem jest przerywacz. I to on napewno padl. Po co wymieniac caly wlacznik?
            Hmm,u mnie tez wymienili caly wlacznik... :roll: Ale dzieki temu teraz kierunkowskazy troche ciszej 'stukaja'. Wczesniej bylo odrobine za glosno,a teraz jest duzo przyjemniejszy dzwiek :wink:
            Pozdrawiam, Marcin

            Komentarz

            • Jackal
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2004
              • 758

              #7
              ZTCW to wlacznik swiatel awaryjnych i przerywacz sa NIE rozlaczne :?
              bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
              Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
              Perfect service by DobryGrzesWawa

              Komentarz

              • MarcinJ
                Drive
                • 2005
                • 84

                #8
                ZTCW to wlacznik swiatel awaryjnych i przerywacz sa NIE rozlaczne
                Tez mi sie tak wydaje - wszystko jest w jednej 'kostce'
                Pozdrawiam, Marcin

                Komentarz

                • rentier
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 203

                  #9
                  u mnie na razie tylko lozyska, reszta OK, przejechane 87k km, szyba z przodu peknieta, ale jakbym dostal takim kamieniem w glowe to dzis bym na 100% tu nie pisal
                  1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Przerywacz wymieniaja na gwarancji bez zajakniecia nawet razem z wlacznikiem awaryjnych. Zostaje tylko ta ramka z napisem na okolo. Hmm teraz mamy chyba 3 wlozony i kazdy wydaje inny dzwiek :twisted:

                    Szyba, mam nadzieje ze nie pojdzie, a jesli to niech peka w tym miesiacu, bo konczy sie gwarancja.

                    Lozysko przednie lewe poszlo, jakis rok temu.

                    Gumy przy stabilizatorze, wymienione w ubieglym tygodniu, na drugi raz sam wymienie, a ich koszt jest smieszny. Ok 25zl raz na 60-70 tys km. To Polonez ma drozsze czesci :!:

                    Xenon - a w sumie to nie wiem co mu bylo, chciaz nas nekala inna sprawa niz "KarolaZ", a skonczylo sie na tym ze wymieniali wszystko, bo sami nie kapowali.

                    Ogolnie pierwszy koszt naprawy tego auta, to byly te gumy, wiec za prawie 3 lata, to ja nie mam wiecej pytan. :szeroki_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez MarcinJ
                      ZTCW to wlacznik swiatel awaryjnych i przerywacz sa NIE rozlaczne
                      Tez mi sie tak wydaje - wszystko jest w jednej 'kostce'
                      Mozliwe, ze faktycznie jest jako jeden element. Mi wymienili na gwarancji i wydawalo mi sie, ze wlacznik zostal stary.
                      I rzeczywiscie rozne przerywacze wydaja rozne tonacje.

                      Co jednak nie zmienia faktu, ze mechanior Kmab powiedzial mu, ze to cos z wlacznikiem awaryjnych sie dzieje, a nie z przerywaczem.

                      U mnie jak narazie, tak jak u Microfta. Po za eksploatacja, zaplacone tylko za te felerne gumki.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Octavia ASZ, kupiona w lipcu 2004:

                        - w upalny dzień skrzypi zawieszenie (w najbliższym czasie do wymiany łączniki stabilizatora, albo gumy łączników, nieważne)
                        - lewe przednie łożysko wyje już tak, że aż nie mam ochoty jeździć :evil: :evil: :evil: - wymiana w czwartek :roll: na gwarancji k
                        - cały czas mam wątpliwości co do stanu drążków kierowniczych... wydaje mi się, że w układzie kierowniczym są za duże luzy - ASO uważa inaczej :roll:
                        - szum turbiny był, ale się wyszumiał :zlosnik:

                        przebieg auta to 23kkm... nie jest dobrze :?
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • bobasek
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 326

                          #13
                          Octavia AGR, kombjak, grudzień 2003;
                          przebieg 70kkm

                          usterki:
                          - przepalona żarówka podświetlenia wentylacji
                          - poprzecierane, prujące się oryginalne dywaniki gumowe

                          inne objawy:
                          - lakier w strasznym stanie - jakiś ch.... :evil: tak długo pracował gwoździem aż gołą blachę zobaczył i tak długo dręczył lusterko że je w końcu urwał
                          - pokiereszowane osłony pod silnikiem
                          - złazi lakier z przedniego zderzaka - jak upolowałem dzika to serwis tak starannie pomalował że po drugim myciu :shock:

                          PS
                          w moim aucie fabryka prawie nic nie zamontowała więc nie ma się co popsuć
                          5,5l/100

                          Komentarz

                          • Kmab
                            Rider
                            • 2005
                            • 269

                            #14
                            Zamieszczone przez Purchawa
                            Co jednak nie zmienia faktu, ze mechanior Kmab powiedzial mu, ze to cos z wlacznikiem awaryjnych sie dzieje, a nie z przerywaczem.
                            Terefere :terefere, powiedziałem że przerywacz, to on mi powiedział, że włącznik do wymiany :-P

                            Zamieszczone przez Purchawa
                            U mnie jak narazie, tak jak u Microfta. Po za eksploatacja, zaplacone tylko za te felerne gumki.
                            To zazdroszczę :chytry Ja tyle szczęścia nie mam... :kwasny
                            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                            Komentarz

                            • piotrekwawa
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 125

                              #15
                              Ja bym poprawił konstrukcje dołu przedniego zderzaka ciągle o coś nim zachaczam :evil: Teraz mam pięknie pęknięty dół z obu stron :cry:
                              Mogła by być taka guma jak w Focusie.
                              Pozostałe usterki mnie nie dotyczą :szeroki_usmiech
                              Mam przejechane 122tyś i dopiero zawieszenie zaczne robić (po wakacjach)
                              Padła mi cewka i Koledze z forum też więc może w benzynie padają :?:
                              Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                MisiekWAW, Łozysko pusc z gwarancji, to nie ma prawa pasc po takim przebiegu i oni o tym wiedza, wiec trzeba ostro. U nas po 45tys poszlo, i wymienione bylo z ubezpieczenia gwarancyjnego, ale sadze ze z normalnej gwarancji tez powinni zrobic.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  MisiekWAW, Łozysko pusc z gwarancji, to nie ma prawa pasc po takim przebiegu i oni o tym wiedza, wiec trzeba ostro. U nas po 45tys poszlo, i wymienione bylo z ubezpieczenia gwarancyjnego, ale sadze ze z normalnej gwarancji tez powinni zrobic.
                                  łożysko idzie z gwarancji i nic nie musiałem ostro 8)
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • MarcinJ
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 84

                                    #18
                                    Padła mi cewka
                                    A moglbys opisac jakie byly tego objawy. U siebie tez zaczynam podejrzewac cewke, ale wole sie upewnic :wink:
                                    Pozdrawiam, Marcin

                                    Komentarz

                                    • sebo
                                      Ambiente
                                      • 2004
                                      • 201

                                      #19
                                      doda jeszcze ze wymieniali u mnie już przyciski od otwierania szyb tzn. w drzwiach kierowcy ) dwa razy mi je naprawiali aż w końcu wymienili na nowy cały panel. No i jeszcze wyminiali mi oczywiscie cały przełącznik awaryjnych. Siłowniki co trzymają tylnią klape, w zawieszeniu tez grzebali. o osłonie silnika to juz nie wspomne bo mi misa pekła od kamienia;/ no ale to inna historia :cry:
                                      152 KM/342,8 Nm
                                      ARL, FMIC, dostroił
                                      Masters Tuning

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        A z tego co sobie przypomnialem, to raz w zimie spadla linka w tylnych drzwiach i od srodka nie dalo sie otworzyc, ale to chyba przymarzlo wtedy cos, bo trzymalo tak z -20' przez tydzien w Austrii a jak popuszczalo to sypal snieg i musialo wleciec do srodka, ale to pikus. W miedzyczasie kuna przegryzla przewod od lamp cofania i czujnik, ani lampa nie dzialaly :twisted:
                                        A ten panel to od pierwszego dnia po nacisnieciu do oporu otwierania szyby u kierowcy nie odskakiwal, i to wymienili dawno temu, ze juz nawet nie pamietam, w sumie nic waznego i nikomu to nie przeszkadzalo.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          U mnie przebieg 86kkm.
                                          - wymienione gumyi uchwyty na stabilizatorze 120zl
                                          - wymienieniony zbiorniczek wyrownawczy plynu od chlodnicy na gw.
                                          - wymieniony czujnik stanu i cisnienia oleju na gw.
                                          - przepalona zarowka od podswietlenia rejestracji i od wstecznego
                                          - odgrzybiana klima (smierdziala od nowosci) 70zl
                                          - kurz w przednich reflektorach :? na gw. porysowana lampa od srodka :?
                                          Z nie umilajacych rzeczy ale nie robionych to :
                                          - stuka tylne oparcie kanapy za kierowca
                                          - w drzwiach kierowcy po otwraciu szyby ,jak sie trzasnie slychac zgrzt (starsznie denerwujace) ,brzeczaca krata
                                          - szumiacy rozrzad
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Oparcie to trzeba zawias posmarowac ten na gorze i bedzie cisza. A krata to zaczac od odkrecenia tych cholernych srub z boku jak sa, albo podlozyc pod nie cos. Jakby krata byla odkrecona, to podlozyc na gabkach tam gdzie sie da i jest cisza. Ostatnio tez zastanawialem sie co to skrzypi a okazalo sie ze to byl blotnik, ktory jechal w bagazniku :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • amstel
                                              Classic
                                              • 2005
                                              • 8

                                              #23
                                              Przebieg 50 kkm.
                                              Poza tylnym spryskiwaczem i żarówką stopu eksploatacja w 3 roku bez uwag. Fakt denerwuje trochę przedni zderzak ale już się oswoiłem.

                                              Komentarz

                                              • adik_s
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 259

                                                #24
                                                - łożyska
                                                - pękające przednie szyby
                                                - przepływomierze
                                                - włączniki awaryjnego
                                                - zapalanie na ciepło
                                                u mnie tylko raz był wymieniany przerywnik czy tam przerywacz :P reszta nie jest znajoma mojej octaviance, a 110tyś na liczniku...

                                                aha i jeszcze bym dorzucił gumy stabilizatorów :evil:

                                                Komentarz

                                                • Filemonik
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 86

                                                  #25
                                                  Moja L&K ma 137kkm:łożyska wymienione tylko jedno jest oryginalne,turbina regeneracja.
                                                  Skoda octavia combi 1,9tdi L&K
                                                  Przebieg 212000

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...